Hundutställning 26/8-07

Då var det dags att göra debut för mig och min lillehund på våran första hundutställning. Det var inte meningen att jag skulle ställa ut han själv men nu blev det så för min kompis fick förhinder. Jag kunde nästan inte sova i natt somna efter 2.30 och vaknade kl 06..inte så mkt sömn med andra ord. Mådde illa typ hela morgonen..Jag är ju nybörjare vet nästan inte åt vilket håll man ska springa åt eller vilka andra saker man ska göra. Det var en stor nationell utställning med över 2700 hundar anmälda, fast av olika raser såklart.
Väl där hittade vi till ringen där vi skulle ställa ut sen gick det väldigt fort. Hade turen att få en super trevlig domare jag sa att jag var ny men hon sa bara lugnande att vi var bara där för att ha det trevligt och förklarade hela tiden vad som skulle göras

sen kom bedömningen, det här är vad vi fick =)
Röttband = Första pris
betyder att hunden är av mkt god typ och ett mkt gott avelresultat.

bedömningen fr domaren: Bra typ, Bra huvud m mörka ögon, bra öron, bra hals& skuldror väl utv kropp, behöver ngt mer träning(i ring) utmärkt päls.

Inte illa :) sen var det dags för konkurrensbedömning där vi blev 3.aimage117image118image119 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0